Lifli Beslenlme

Beslenme şekline bağlı olarak görülebilen kabızlık idrar kaçırmanın tetikleyicilerinden biridir. Bu sorununuza özel olarak hazırladığımız yazımızda nasıl daha iyi beslenip kabızlığın önüne geçebileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Günlük beslenmenizdeki lif miktarının artması, gıdalardan aldığınız kalori miktarını azaltmanıza yardımcı olur, kabızlığı önler ve uzun vadede kilo kontrolü sağlamanızı destekler. Yapılan çalışmalar, bağırsak poliplerinin gelişiminin yeterli miktarda lifli beslenmeyle % 25-30 oranında engellendiğini göstermektedir. Lifler, bağırsak hareketlerini hızlandırarak bağırsakta oluşan kanserojen maddelerin de hızlı bir şekilde atılımını sağlar. Liflerin kabul edilen bir başka faydası da gıdalarla alınan yağların bağırsaktan emilimini % 30 oranında azaltılabilmesidir.

Lifler çözünebilen ve çözünmeyenler olmak üzere ikiye ayrılır. Çözünebilen lifler midenin boşalma süresini uzatarak şekerin daha yavaş serbest bırakılıp özümsenmesini sağlar. Aynı zamanda kandaki kolesterol düzeyini düşürürler. En çok bezelye, havuç, fasulye, narenciye ve arpada bulunur. Çözünmeyen lifler ise sindirim sisteminde besinlerin hareketini artırarak kabızlık şikayetini önler. Kepekli un, tam buğday, fındık, yeşil fasulye, patates ve karnabahar iyi birer örnektir. Baklagiller de lif bakımından oldukça zengindir. Bu sebeple, haftada en az üç defa fasulye, nohut ve mercimek gibi baklagillerden tüketmenizi öneriyoruz. Ayrıca elma ve armut gibi kabuğu ile yenen meyveler de lif yönünden zengindir. Ortalama olarak bir insanın günde 25-30 gram lif tüketmesi önerilir.

Son olarak hatırlatmak isteriz ki sık idrar kaçırmanın tetikleyicilerinden olan kabızlık dengeli ve lifli beslenme sayesinde en aza indirilebilir. Önüne geçemediğiniz diğer idrar kaçırma tetikleyicileri içinse hiç telaşlanmayın. Selpak Kadın Mesane Pedi her an yanınızda. Siz yeter ki hayatı kaçırmayın!